Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet of beschadigd is aangekomen?
Bij een onvolledige of beschadigde zending verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze Klantendienst. Dit kan via het emailadres info@muntenhuis.nl of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 085 / 80 80 400.
Heb ik bij Het Nederlandsche Muntenhuis garantie op mijn artikelen?
Ja, voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Indien uw klachten over uw bestelling heeft, vernemen wij dit graag binnen 30 dagen na ontvangst.
Hoe kan ik mijn bestelling veilig retourneren?
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (hier te downloaden), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor onze rekening.
U kunt hiervoor binnen 30 dagen na ontvangst van alle producten uit uw bestelling contact opnemen met onze Klantendienst via het emailadres info@muntenhuis.nl of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 0800 91 90. Zij zullen u dan een retourbon toesturen. Hiermee kunt u kosteloos en veilig uw bestelling retourneren.
Stuurt u alstublieft geen producten naar ons retouradres (Het Nederlandsche Muntenhuis BV Splijtbakweg 117, 1333HJ Almere) zonder gebruik te maken van een door ons aangeleverde retourbon.
Wat houdt een reserveringsservice in?
Een reserveringsservice is een reeks waarbij u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte toegestuurd krijgt. Indien u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 30 dagen contact op met onze Klantendienst. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.
Hoe kan ik de speciale reserveringsservice behorende bij mijn verzameling annuleren?
U kunt contact opnemen met onze Klantendienst via het emailadres info@muntenhuis.nl of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 0800 91 90 en zij zullen zonder enige discussie op ieder moment uw verzameling voor u stopzetten.